Metodología
1. ¿Por cuál o cuales de los motivos citados en el punto 1.1.1. practicas o
practicarías un deporte o una actividad física?. Explica el porqué de esta
elección.
Dende o meu punto de vista a práctica do deporte é algo esencial
para todos os grupos de persoas, é dicir, dende nenos de 3/4 anos que comezan a
escola ata as persoas de terceira idade con un estado de saúde decente (que
lles permita valerse por si mesmos).
Eu práctico deporte porque é algo que me inculcaron dende moi pequena, non
obstante, podería telo abandoado, mais non fui o caso. Practico deporte
habitualmente por motivos de saúde, xa que me axuda a diminuír a asma e ademáis
para prever moitas enfermidades que quizáis coa axuda de actividade física
podería chegar evitar; pero fágoo de forma cotiá porque me axuda a desconectar
dos meus problemas, dos estudos... é para min unha via de escape da realidade,
onde non tes que asumir ningún tipo de responsabilidade mais que a de coidarte.
Tamén o fago para estar en forma, e para superarme a min mesma cada día,
xa que considero que nos axuda a vernos ben, e é algo que nos axuda a subir a
nosa autoestima.
Pero o máis importante e para min polo que realmente sigo facendo deporte é
polas relacións sociais que esto me trouxo dende moi pequena e os valores que
esto conleva.
2.¿Qué datos estadísticos no concuerdan con tu percepción personal sobre
quién, cómo y dónde se practica deporte?
En primeiro lugar debo destacar que na miña opinión e baixo a miña
experiencia, non se presencia tanta diferencia á hora de facer deporte entre
homes e mulleres. Ben é certo que, a constitución masculina tende a ser máis
deportista có xénero feminino, non obstante, isto non significa que haxa moitos
máis homes ca mulleres no ámbito deportivo.
En segundo lugar considero que a división que establece o/a escritor/a do
reportaxe está mal dividida xa que para min, o grupo que máis leva o deporte á
práctica é sin lugar a dúbidas os rapaces menores de 15 anos. Comezando ós 3
anos xunto co comezo da escola, que é cando os pais inscriben ós seus nenos nas
actividades extraescolares, co fín de relacionarse, de facer algunha actividade
na que mantelos en movemento ou tamén en actividades que permitan ós pais
seguir traballando. Unha gran cantidade de rapaces encontran no deporte unha
segunda vida e outros tantos un pesadelo, deixando como segundo ou incluso
terceiro plano a vida deportiva. Co paso dos anos os nenos van medrando e con
eles a súa conciencia, o que lles leva a unha boa cantidade de adolescentes a
tomar unha decisión abandoando o deporte por falta de tempo para adicar ós
estudos ou mesmo á troula.
E para rematar, facendo referencia a " Las mujeres asisten más a
gimnasios y los hombres prefieren asociarse o pertenecer a clubes
deportivos." considero que na miña opinión, isto é certo, pero en certo
modo non é algo que as mulleres escollan xa que ata fai relativamente pouco
tempo, no mundo deportivo, (como noutros moitos ámbitos) a presencia das
mulleres estaba anulada, e é por iso que en moitos lugares non podemos
disfrutar do poder feminino no ámbito deportivo.
3. ¿Cuáles de las tendencias citadas en el punto 1.1.5 observas que se
producen en tu entorno y cuales percibes de otra manera?
Dende a chegada do Covid- 19 ó mundo, considero que todas as tendencias se
presencian no meu entorno; xa que a gran maioría de xente se acabou cerciorando
da necesidade de actividade física e unha vida saudable. Dende o comezo
da práctica do deporte en xente que non lle gustaba, a apertura de gran cantidade
de ximnasios tanto en cidades como en pobos, ata o aumento de entrenadores
persoais.
Polo que considero que no meu ámbito se tomou conciencia da necesidade de
facer deporte e dos seus beneficios na nosa vida. Levando a moita xente a
querer superarse cada día e mellorar a súa calidade de vida, facendo deporte de
forma rutinaria e non esporádica. Ademáis do aumento de formación e de
profesionales que trouxeron unha gran cantidade de diversidade deportiva
e horaria para todo tipo de persoas, dende o cachibol para xente maior, o
aquagym ata centros de ocio e diversión onde o principal obxetivo e o
movemento, e abrindo ximnasios, centros... con un horario moito mais amplo para
todo tipo de persoas, dende nenos, ata adultos con un horario de traballo a
xornaa completa, presenciando deste xeito un incremento considerable de adultos
e persoas da terceira idade.
4. Pon un ejemplo que conozcas de dos de los perfiles de las personas
usuarias y explica cómo es su actividad física.
As persoas usuarias da idade escolar: escollo esta porque me parece
un dos perfís máis obvios que se desempeñan na sociedade.
Un neno cando comeza a escola, normalmente a idade dos 3 anos, comeza con
duas horas lectivas de educación física na escola acompañada dun mestre/a e dos
seus compañeiros de clase, onde desempeñan diferentes xogos co obxetivo de que
se movan, divirtan e aprendan diferentes valores entre outros, como a
competitividade. Non obstante, co comezo da escola tamén se inician as
actividades extraescolares, onde unha gran maioría de nenos son apuntados con
diferentes fíns para os seus pais.
A esta a idade, a actividade física comeza a formar parte dos cativos, 2
horas á semana de piscina, 3 horas de patinaxe ... Deportes que apenas
conlevan unha disciplina á hora de entrenar e que non lles supón gran esforzo a
ningún.
A diferencia das persoas usuarias durante a idade escolar, a persoas
usuarias durante a idade adulta, desenvolven mais exercicio físico que na idade
escolar, xa que neste ciclo a actividade que desempeñan o fan de xeito
voluntario, é exercicio cun fin diferente a cando eres un neno, ademáis; eles
mesmos teñen que saber organizar o seu tempo e compaxinalo (en caso de ter),
cos fillos, co traballo, coas comidas...
Polo que posiblemente o exercicio non sexa moi disciplinado nin cotiá, pero
cando se desenvolva farase de xeito que se lle saque probeito. Xa que unha gran
maioría o fai por unha mellor calidade de vida.
5.¿En cuál de las diversa funciones y entornos del profesional de la
actividad física citados en el punto 1.2.2. te encontrarías más a gusto
desarrollando tu labor profesional? Explica por qué.
Posiblemente sendo técnico deportivo ou educador, paréceme que son duas
profesións onde depositas a túa fé e axuda en todo tipo de persoas, e rematas
por ensinarlles realmente o valor de manter unha calidade de vida pese a todo
pronóstico.
A min gustaríame desempeñar xunto coa labor de técnico deportivo outros
estudos como dietética que me axuden a aumentar a miña formación para mellorar
a miña saúde e tamén a dos meus clientes, de xeito cercano, onde se poidan
apoiar en min e pedir axuda en caso de precisalo.
6. ¿Qué harías para conseguir que tus deportistas respetaran a los jueces o
árbitros?
Dende o meu punto de vista o respeto e a educación é algo que ten que vir
aprendido da casa, nós como entrenadores, como exemplos a seguir... temos que
demostrar ante eles o mesmo que queremos fomentar neles, é por iso que
"non fagas o que non che gustaría que che fixesen a ti", aínda así en
moitas persoas non se pode percibir o respeto, é por iso que, si non existe un
respeto por empatía, terá que aparecer por disciplina, polo que a todos aqueles
que non o demostraran serían expostos a diferentes sancións, ou ben durante os
adestramentos ou á hora dos partidos, ata que ese respeto florecese dalgunha
forma.
7. Cuenta algún caso real de la relación de una familia con el entorno
deportivo de los hijos
Pois hai moitas historias e relacións, cada persoa é un mundo, non ?; pois
pasa un pouco igual coas familias.
Dende que Sara comezou a escola tivo o privilexio de que seus pais a
apuntasen a todo tipo de actividades, tanto deportivas como de aprendizaxe.
Entre todas as actvidades que Sara desempeñou durante toda a súa infancia,
decantouse polo balonmán, deporte que aínda practica.
Ao longo do seu paso polas diferentes actividades que desempeñou, seus pais
sempre a acompañaron e apoiaron en cada paso que daba, dándolle a noraboa, ou
ben comentándolle o que eles dende fóra percibían dunha forma; que dun xeito ou
outro podería desenvolver doutra maneira. Os país da nena sempre a seguiron no
seu camiño deportista, mais nunca o fixeron de xeito interno. Sin embargo,
os pais dalgunhas compañeiras do seu equipo tiñan unha relación distinta, por
exemplo, unha das nais da súa compañeira, fíxose membro da directiva do clube,
outra fíxose tesoreira e outra mesmo da axudante do entrenador sen ter idea de
como se xogaba ao balonmán. Sara tamén presenciou diferentes comportamentos nos
pais de compañeiras e contrincantes, que vivindo o balonmán dende as gradas, o
vivían dunha forma distinta cós seus pais, que se mantiñan no sitio e se
alegraban e aplaudían cando algo lles salía ben ó equipo da súa filla. Como por
exemplo faltándolle o respeto algunha que outra vez ós árbitros cando non lles
gustaban o que pitaba, meténdose co entrenador do equipo rival, mesmo había
veces que chegaran a berrarlle ás xogadoras.
Sara está contenta coa forma na que a súa familia a acompaña neste paseo
deportivo, xa que cre que é a forma máis conveniente para ela á hora de xogar
un partido de xeito que se sinta cómoda.
8. Cuál crees que es la importancia de alguna de las distintas
instituciones de la administración (Ayuntamiento, Diputación y Xunta de
Galicia) en la actividad física de tu entorno?
Considero que todos os deportes excepto o fútbol están desvalorizados pola
falta de axudas e de apoio por parte das grandes e importantes institucións de
cada concello, provincia, comunidade autónoma...Privando de moitos "privilexios" ou simplemente axudas básicas a
moitos deportes, por falta de axudas económicas, patrocinio ou mismamente o
permiso de diferentes instalacións para os adestramentos.
Creo que as institucións administrativas son claves para
que a actividade física siga en pé, e medrando pouco a pouco; sen embargo non
saben levalo a diante.
A ACTIVIDADE FÍSICA:
Metodología
1. ¿Por cuál o cuales de los motivos citados en el punto 1.1.1. practicas o
practicarías un deporte o una actividad física?. Explica el porqué de esta
elección.
Dende o meu punto de vista a práctica do deporte é algo esencial para todos os grupos de persoas, é dicir, dende nenos de 3/4 anos que comezan a escola ata as persoas de terceira idade con un estado de saúde decente (que lles permita valerse por si mesmos).
Eu práctico deporte porque é algo que me inculcaron dende moi pequena, non
obstante, podería telo abandoado, mais non fui o caso. Practico deporte
habitualmente por motivos de saúde, xa que me axuda a diminuír a asma e ademáis
para prever moitas enfermidades que quizáis coa axuda de actividade física
podería chegar evitar; pero fágoo de forma cotiá porque me axuda a desconectar
dos meus problemas, dos estudos... é para min unha via de escape da realidade,
onde non tes que asumir ningún tipo de responsabilidade mais que a de coidarte.
Tamén o fago para estar en forma, e para superarme a min mesma cada día,
xa que considero que nos axuda a vernos ben, e é algo que nos axuda a subir a
nosa autoestima.
Pero o máis importante e para min polo que realmente sigo facendo deporte é
polas relacións sociais que esto me trouxo dende moi pequena e os valores que
esto conleva.
2.¿Qué datos estadísticos no concuerdan con tu percepción personal sobre
quién, cómo y dónde se practica deporte?
En primeiro lugar debo destacar que na miña opinión e baixo a miña
experiencia, non se presencia tanta diferencia á hora de facer deporte entre
homes e mulleres. Ben é certo que, a constitución masculina tende a ser máis
deportista có xénero feminino, non obstante, isto non significa que haxa moitos
máis homes ca mulleres no ámbito deportivo.
En segundo lugar considero que a división que establece o/a escritor/a do
reportaxe está mal dividida xa que para min, o grupo que máis leva o deporte á
práctica é sin lugar a dúbidas os rapaces menores de 15 anos. Comezando ós 3
anos xunto co comezo da escola, que é cando os pais inscriben ós seus nenos nas
actividades extraescolares, co fín de relacionarse, de facer algunha actividade
na que mantelos en movemento ou tamén en actividades que permitan ós pais
seguir traballando. Unha gran cantidade de rapaces encontran no deporte unha
segunda vida e outros tantos un pesadelo, deixando como segundo ou incluso
terceiro plano a vida deportiva. Co paso dos anos os nenos van medrando e con
eles a súa conciencia, o que lles leva a unha boa cantidade de adolescentes a
tomar unha decisión abandoando o deporte por falta de tempo para adicar ós
estudos ou mesmo á troula.
E para rematar, facendo referencia a " Las mujeres asisten más a
gimnasios y los hombres prefieren asociarse o pertenecer a clubes
deportivos." considero que na miña opinión, isto é certo, pero en certo
modo non é algo que as mulleres escollan xa que ata fai relativamente pouco
tempo, no mundo deportivo, (como noutros moitos ámbitos) a presencia das
mulleres estaba anulada, e é por iso que en moitos lugares non podemos
disfrutar do poder feminino no ámbito deportivo.
3. ¿Cuáles de las tendencias citadas en el punto 1.1.5 observas que se
producen en tu entorno y cuales percibes de otra manera?
Dende a chegada do Covid- 19 ó mundo, considero que todas as tendencias se
presencian no meu entorno; xa que a gran maioría de xente se acabou cerciorando
da necesidade de actividade física e unha vida saudable. Dende o comezo
da práctica do deporte en xente que non lle gustaba, a apertura de gran cantidade
de ximnasios tanto en cidades como en pobos, ata o aumento de entrenadores
persoais.
Polo que considero que no meu ámbito se tomou conciencia da necesidade de
facer deporte e dos seus beneficios na nosa vida. Levando a moita xente a
querer superarse cada día e mellorar a súa calidade de vida, facendo deporte de
forma rutinaria e non esporádica. Ademáis do aumento de formación e de
profesionales que trouxeron unha gran cantidade de diversidade deportiva
e horaria para todo tipo de persoas, dende o cachibol para xente maior, o
aquagym ata centros de ocio e diversión onde o principal obxetivo e o
movemento, e abrindo ximnasios, centros... con un horario moito mais amplo para
todo tipo de persoas, dende nenos, ata adultos con un horario de traballo a
xornaa completa, presenciando deste xeito un incremento considerable de adultos
e persoas da terceira idade.
4. Pon un ejemplo que conozcas de dos de los perfiles de las personas
usuarias y explica cómo es su actividad física.
As persoas usuarias da idade escolar: escollo esta porque me parece
un dos perfís máis obvios que se desempeñan na sociedade.
Un neno cando comeza a escola, normalmente a idade dos 3 anos, comeza con
duas horas lectivas de educación física na escola acompañada dun mestre/a e dos
seus compañeiros de clase, onde desempeñan diferentes xogos co obxetivo de que
se movan, divirtan e aprendan diferentes valores entre outros, como a
competitividade. Non obstante, co comezo da escola tamén se inician as
actividades extraescolares, onde unha gran maioría de nenos son apuntados con
diferentes fíns para os seus pais.
A esta a idade, a actividade física comeza a formar parte dos cativos, 2
horas á semana de piscina, 3 horas de patinaxe ... Deportes que apenas
conlevan unha disciplina á hora de entrenar e que non lles supón gran esforzo a
ningún.
A diferencia das persoas usuarias durante a idade escolar, a persoas
usuarias durante a idade adulta, desenvolven mais exercicio físico que na idade
escolar, xa que neste ciclo a actividade que desempeñan o fan de xeito
voluntario, é exercicio cun fin diferente a cando eres un neno, ademáis; eles
mesmos teñen que saber organizar o seu tempo e compaxinalo (en caso de ter),
cos fillos, co traballo, coas comidas...
Polo que posiblemente o exercicio non sexa moi disciplinado nin cotiá, pero
cando se desenvolva farase de xeito que se lle saque probeito. Xa que unha gran
maioría o fai por unha mellor calidade de vida.
5.¿En cuál de las diversa funciones y entornos del profesional de la
actividad física citados en el punto 1.2.2. te encontrarías más a gusto
desarrollando tu labor profesional? Explica por qué.
Posiblemente sendo técnico deportivo ou educador, paréceme que son duas
profesións onde depositas a túa fé e axuda en todo tipo de persoas, e rematas
por ensinarlles realmente o valor de manter unha calidade de vida pese a todo
pronóstico.
A min gustaríame desempeñar xunto coa labor de técnico deportivo outros
estudos como dietética que me axuden a aumentar a miña formación para mellorar
a miña saúde e tamén a dos meus clientes, de xeito cercano, onde se poidan
apoiar en min e pedir axuda en caso de precisalo.
6. ¿Qué harías para conseguir que tus deportistas respetaran a los jueces o
árbitros?
Dende o meu punto de vista o respeto e a educación é algo que ten que vir
aprendido da casa, nós como entrenadores, como exemplos a seguir... temos que
demostrar ante eles o mesmo que queremos fomentar neles, é por iso que
"non fagas o que non che gustaría que che fixesen a ti", aínda así en
moitas persoas non se pode percibir o respeto, é por iso que, si non existe un
respeto por empatía, terá que aparecer por disciplina, polo que a todos aqueles
que non o demostraran serían expostos a diferentes sancións, ou ben durante os
adestramentos ou á hora dos partidos, ata que ese respeto florecese dalgunha
forma.
7. Cuenta algún caso real de la relación de una familia con el entorno
deportivo de los hijos
Pois hai moitas historias e relacións, cada persoa é un mundo, non ?; pois
pasa un pouco igual coas familias.
Dende que Sara comezou a escola tivo o privilexio de que seus pais a
apuntasen a todo tipo de actividades, tanto deportivas como de aprendizaxe.
Entre todas as actvidades que Sara desempeñou durante toda a súa infancia,
decantouse polo balonmán, deporte que aínda practica.
Ao longo do seu paso polas diferentes actividades que desempeñou, seus pais
sempre a acompañaron e apoiaron en cada paso que daba, dándolle a noraboa, ou
ben comentándolle o que eles dende fóra percibían dunha forma; que dun xeito ou
outro podería desenvolver doutra maneira. Os país da nena sempre a seguiron no
seu camiño deportista, mais nunca o fixeron de xeito interno. Sin embargo,
os pais dalgunhas compañeiras do seu equipo tiñan unha relación distinta, por
exemplo, unha das nais da súa compañeira, fíxose membro da directiva do clube,
outra fíxose tesoreira e outra mesmo da axudante do entrenador sen ter idea de
como se xogaba ao balonmán. Sara tamén presenciou diferentes comportamentos nos
pais de compañeiras e contrincantes, que vivindo o balonmán dende as gradas, o
vivían dunha forma distinta cós seus pais, que se mantiñan no sitio e se
alegraban e aplaudían cando algo lles salía ben ó equipo da súa filla. Como por
exemplo faltándolle o respeto algunha que outra vez ós árbitros cando non lles
gustaban o que pitaba, meténdose co entrenador do equipo rival, mesmo había
veces que chegaran a berrarlle ás xogadoras.
Sara está contenta coa forma na que a súa familia a acompaña neste paseo
deportivo, xa que cre que é a forma máis conveniente para ela á hora de xogar
un partido de xeito que se sinta cómoda.
8. Cuál crees que es la importancia de alguna de las distintas
instituciones de la administración (Ayuntamiento, Diputación y Xunta de
Galicia) en la actividad física de tu entorno?
Considero que todos os deportes excepto o fútbol están desvalorizados pola falta de axudas e de apoio por parte das grandes e importantes institucións de cada concello, provincia, comunidade autónoma...Privando de moitos "privilexios" ou simplemente axudas básicas a moitos deportes, por falta de axudas económicas, patrocinio ou mismamente o permiso de diferentes instalacións para os adestramentos.
Creo que as institucións administrativas son claves para que a actividade física siga en pé, e medrando pouco a pouco; sen embargo non saben levalo a diante.
A ACTIVIDADE FÍSICA:
Comentarios
Publicar un comentario